Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011

Οι επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης δεν αποδέχονται τις αλλαγές της αγοράς

Οι ανάγκες της αγοράς που προέκυψαν από την οικονομική κρίση, οδήγησαν στη δημιουργία της Α Priori Research τον Οκτώβριο του 2010, η οποία τον Δεκέμβριο προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων 3C. Όπως εξηγεί ο Πάνος Τράντος, Ιδρυτής και Project Manager της A Priori, στέλεχος της έρευνας και του Μάρκετινγκ με πολυετή εμπειρία, διαπιστώθηκε ότι οι αθηναϊκές εταιρείες ερευνών είναι συχνά «μακριά» από τη νοοτροπία της τοπικής αγοράς ή δεν μπορούν να αφουγκραστούν τις ανάγκες της.

Από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες εταιρείες ερευνών στη Θεσσαλονίκη, έχουν μεικτό ή σύνθετο χαρακτήρα δράσης, δηλαδή, προσφέρουν μεν ποσοτικές μετρήσεις, αλλά όχι εξειδικευμένες Μάρκετινγκ έρευνες. «Από έρευνα που κάναμε, η πλειοψηφία των μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων εδώ, σπάνια ή ποτέ δεν κάνουν ποιοτικές έρευνες αγοράς και οι περισσότερες για τους παραπάνω λόγους.

Για τις μικρές ούτε που το συζητάμε», τονίζει σχετικά. Η A Priori Research ήρθε να καλύψει τα κενά που διαπιστώθηκαν στην αγορά και εξειδικεύεται στις ποιοτικές επαγγελματικές έρευνες, στα focus groups, σε έρευνες εις βάθος, σε έρευνες ικανοποίησης πελάτη, σε έρευνες νέων προϊόντων, σε mystery shopping, καθώς και σε πολλές άλλες στοχευόμενες έρευνες σε συνεργασία με κορυφαίους ψυχολόγους και marketers.

Οι σημαντικότεροι πελάτες της προέρχονται κυρίως από τη βορειοελλαδίτικη αγορά, όμως διαθέτει πελατολόγιο από όλη την Ελλάδα, καθώς έχει συνεργάτες στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Marketing Week: Πώς κινείται η αγορά της έρευνας στη Θεσσαλονίκη; Σε τι βαθμό έχει επηρεαστεί από την κρίση;
Πάνος Τράντος: Στην A Priori Research ζούμε καθημερινά την αγορά και την αφουγκραζόμαστε. Από τις συζητήσεις μας διαπιστώνουμε ότι η πλειοψηφία των επιχειρηματιών αρνείται να καταλάβει πως η αγορά έχει αλλάξει, πως άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές. Όσο αργεί η αγορά να το καταλάβει και δεν αντιδρά άμεσα, κάνει κακό στον εαυτό της και πέφτει όλο και πιο κάτω. Η μόνη λύση είναι η καινοτομία βασισμένη στην έρευνα και στην εξωστρέφεια. Οι εταιρείες που ελπίζουν ότι η κρίση θα περάσει έτσι ή ότι θα προκύψει λύση από το πολιτικό περιβάλλον, μάλλον θα απογοητευτούν.

Marketing Week: Η κρίση αποτελεί μία πραγματικότητα στη Βόρεια Ελλάδα εδώ και χρόνια. Ποιες ιδιαιτερότητες των επιχειρήσεων εκεί πιστεύετε ότι την ενισχύουν;

Πάνος Τράντος: Βασικά η κρίση στην Βόρεια Ελλάδα υπήρχε εδώ και αρκετά χρόνια. Απλά αρνούμασταν να το παραδεχτούμε. Η απουσία εταιρικής κουλτούρας σε συνδυασμό με τον εσωστρεφή χαρακτήρα και με τις προσωποπαγείς «ηγετοκρατούμενες» εταιρείες, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στο να ανταγωνιστούμε τις οργανωμένες πολυεθνικές και τις low cost εταιρείες από τη Βουλγαρία ή τα φθηνά προϊόντα από την Κίνα.

Η έλλειψη ιδεών, ικανών στελεχών και η εσωστρέφεια είναι τα βασικά αίτια. Οι απολύσεις προσωπικού και η συρρίκνωση φέρνουν μόνο προσωρινή ανακούφιση στις εταιρείες και δεν αποτελούν σε καμμία περίπτωση τη λύση.

Marketing Week: Ποια είναι η γνώμη σας για την αξιοποίηση του Internet και των Social Media από την έρευνα αγοράς; Δεδομένου ότι η αξιοποίησή τους μέχρι στιγμής είναι δυσανάλογη έναντι της σπουδαιότητας που αποκτούν, πώς βλέπετε να εξελίσσεται η σχέση τους στο μέλλον;

Πάνος Τράντος: Το Ιnternet είναι επανάσταση. Σήμερα, η επικοινωνία μας γίνεται κατά βάση μέσα από αυτό το Μέσο. Σε ό,τι αφορά τώρα την έρευνα, διάφορα sites και blogs συχνά διενεργούν διάφορα polls των οποίων τα αποτελέσματα είναι αμφίβολης αξιοπιστίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται το σωστό αντιπροσωπευτικό δείγμα. Τα Social Media απ’ ό,τι φαίνεται ήρθαν να μείνουν. Φέρνουν νέα δεδομένα στην επικοινωνία και σίγουρα αποτελούν πρόκληση για όλους.

Marketing Week: Ποια είναι τα νέα δεδομένα αλλά και οι νέες προκλήσεις που δημιουργούν τα Social Media για την έρευνα αγοράς;

Πάνος Τράντος: Στα Social Media δεν επικοινωνούμε πια μαζικά, αλλά ατομικά. Οι προκλήσεις είναι πολλές, όπως και οι προσδοκίες. Αφενός η γρήγορη διείσδυση στο νεανικό κοινό. Οι εταιρείες σήμερα έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται άμεσα και στοχευόμενα στους χρήστες. Αφετέρου, οι λεγόμενες ομάδες και τα διάφορα groups ενδιαφέροντος μας δίνουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, μπορούμε να τις επεξεργαστούμε και να κατανοήσουμε περισσότερο τη γενική κατάσταση και τα ενδιαφέροντα του κοινού.

Στην A Priori Research εξετάζουμε εξονυχιστικά κάθε πληροφορία που μπορεί να είναι χρήσιμη και τα Social Media δεν πρέπει να αγνοηθούν, καθώς αποτελούν μέρος και απ΄ ό,τι φαίνεται και το μέλλον της επικοινωνίας μας.

(Συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο Marketing Week στις 25/01/2011)

http://www.marketingweek.gr/default.asp?pid=9&la=1&cID=8&arId=34292

Marketing Week (T. 1323)

(Δείτε σχετικά με την A Priori Research στην ιστοσελίδα http://www.apriori-research.gr

και στο Facebook στην http://www.facebook.com/pages/A-Priori-Research/148277348551052

Δεν υπάρχουν σχόλια: