Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

Σκίστε την ΦΑΓΕ και τους επιχειρηματίες!!!

Η υποκρισία των πολιτικών και η διάθεση ορισμένων παραγόντων δημοσίας ζωής στην Ελλάδα πάλι κάνανε το θαύμα τους. Το θύμα για άλλη μια φορά η γαλακτοβιομηχανία «ΦΑΓΕ» η οποία είναι μετά το διαζύγιο του γαμπρού- Βουλευτή με την κυρία Φιλίππου, τουλάχιστόν πολιτικά απροστάτευτη.

Και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται η επίθεση στην συγκεκριμένη εταιρία.
Ίσως θα θυμόσαστε την περίπτωση που βρήκανε στα γιαουρτάκια της (Total 2%) κάποια ίχνη από μούχλα . Τότε είχε ξεσηκωθεί όλη η Ελλάδα και η δημοσιογράφοι, όπως πάντα καταδίκασαν την εταιρία για αυτό το «έγκλημα». Δηλαδή ότι μούχλιασε το γιαούρτι!!!

Τώρα ο πολύς Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης έκανε το θαύμα του και η ΚΕ.Π.ΚΑ ολοκλήρωσε την καταστροφή.

Η ΚΕ.Π.ΚΑ λοιπόν έβγαλε ανακοίνωση να μποϊκοτάρουν οι καταναλωτές τα προϊόντα της εταιρίας, διότι προχώρησε σε αδικαιολόγητες αυξήσεις στα προϊόντα της.
Μέρες τώρα επίσης ακούμε στα δελτία ειδήσεων την λέξη προστατευτισμός. Τώρα οι πολιτικοί μας πρέπει να εντάξουν μαζί με τον προστατευτισμό και μία άλλη λέξη στο λεξιλόγιο τους. Την λέξη καταστροφισμός..
Γιατί με τέτοιου είδους ανακοινώσεις καταστρέφουν μία εταιρία.
Μία εταιρία που είναι από τις λιγοστές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες. Δεν θα ήθελα εδώ να γράψω περισσότερα για την συγκεκριμένη εταιρία για να μην δώσω την εντύπωση ότι υπερασπίζομαι από κάποιο ίδιο όφελος την εταιρία.

Τώρα όσο αφορά τους τιμοκαταλόγους. Κάθε εταιρία μπορεί να αποφασίζει για την τιμολογιακή της πολιτική. Ο πολίτης δεν είναι υποχρεωμένος να αγοράζει τα προιόντα της εταιρίας. Ο καταναλωτής έχει κρίση και κρίνει τι θέλει και τι τον συμφέρει. Αν θέλει μπορεί να αγοράσει το γάλα και το γιαούρτι της ΦΑΓΕ (ή κάποιας άλλης επώνυμης ετικέτας) και αν θέλει αγοράζει από κάποιο discount Σούπερ Μάρκετ, όπου πουλάνε προιόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι και φθηνότερα...

Συνεπώς, είναι άκυρο το «μαύρισμα» της ΦΑΓΕ και θα έπρεπε οι νομικοί της σύμβουλοι να προχωρήσουν σε ασφαλιστικά μέτρα κατά αυτών που δυσφημίζουν την εταιρία αυτή.

Η αγορά είναι ελεύθερη και υπάγεται στους δικούς της νόμους και κανόνες, ένας εκ των οποίων είναι ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης.
Καμία κυβέρνηση δεν έχει το δικαίωμα να κοστολογεί τις ιδιωτικές εταιρίες!!!
Θα ήταν καλύτερα αν η κυβέρνηση της ΝΔ κοστολογούσε το καρτέλ που η ίδια κατέχει... την ΔΕΗ!! ή ακόμη καλύτερα αν δεν ασχολούταν καθόλου.
Γιατί λοιπόν δεν κάνει παρέμβαση ο κ. Χατζηδάκης στην ΔΕΗ;; Γιατί εκεί δεν κάνει τις κοστολογήσεις, αφού τόσο έπεσε το πετρέλαιο;;

Τέλος, δεν πρέπει να εκπλαγεί κανείς αν αύριο θα ανακοινώσει η ΦΑΓΕ απολύσεις προσωπικού ή ακόμη και κλείσιμο ή μετακόμιση της στο εξωτερικό κάποιας φιλικότερης προς επιχειρηματίες χώρας.

* Σημ. Η εταιρία ΦΑΓΕ απασχολεί 1.142 άτομα

3 σχόλια:

ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ είπε...

Τη στιγμη που υπαρχουν noname προιοντα στην αγορα που εχουν ακομη και την μιση τιμη των αντιστοιχων της ΦΑΓΕ ειναι αστειο να μιλαμε για μπουκοταζ. Ο καταναλωτης εχει την επιλογη να διαλεξει το πιο φθηνο ή το ακριβοτερο επωνυμο το οποιο ωστοσο του δημιουργει και υψηλοτερο αισθημα ασφαλειας.

Ανώνυμος είπε...

Παναγιώτη, δεν πιστεύω ότι κανείς θα μιλούσε για μποϋκοτάζ όμως η διαφάνεια και η ενημέρωση του κοινού δεν βοηθά στην καλλιέργεια της καταναλωτικής συνείδησης; Αν δεν κάνω λάθος δεν ήταν μόνο η ΦΑΓΕ στην λίστα, υπήρχαν και άλλες εταιρείες.
Πάντως το name & shame χρησιμοποιείται πολύ συχνά και στην Αγγλία και στην Αμερική

Unknown είπε...

Δεν γνωρίζω ακριβώς τι συμβαίνει στις χώρες που ανέφερες, όμως είμαι σίγουρος ότι δεν είναι δουλειά του εκάστοτε Υπουργού Ανάπτυξης να ασχολείται με τιμοκαταλόγους εταιριών. Ο κάθε πολίτης πρέπει και να είναι συνειδητός καταναλωτής και να κρίνει μόνος του τι τον συμφέρει και τι όχι. Τώρα αν κάποιος επιθυμεί να αγοράζει γάλα με 2 Ευρώ, είναι δικαίωμα του, από την στιγμή που υπάρχει και γάλα με 0.90 λεπτά. Εξάλλου απ’ότι γνωρίζω η ΦΑΓΕ έχει χάσει πολλά μερίδια στην αγορά του γάλακτος (ίσως και συνειδητά). Αφενός λόγω του ότι δεν είναι στο γάλα μέρας (3 ημερών), παρά μόνο στο υψηλής παστερίωσης (15 ημερών) και αφετέρου γιατί υπάρχουν πολλά PL γαλακτοκομικά προϊόντα, κάτι που ενισχύει την άποψη μου, δηλαδή ότι η αγορά διαμορφώνεται μόνη της.
Το Named and Shamed θα μπορούσε να ισχύει σε περίπτωση που η εταιρία κάνει κάποιες ανομίες ή το να παραπλανά τον καταναλωτή, π.χ. το να πουλάει γάλα εισαγωγής για ελληνικό…